Presentation - Josefina & Olivia

Hej!
 
Då bloggen förhoppningsvis startar upp på nytt och jag börjar skriva en del här tänkte jag börja med att presentera mig och min häst.
 
Jag heter då Josefina och är född 1998. Jag är inne på min andra termin på förskollärarprogrammet som jag pluggar på distans, med ett antal träffar på plats i Eskilstuna. Jag hoppar även in som timvikarie och städar på ett sjukhus vilket jag gjort sedan jag tog studenten 2017. Förutom mitt intresse för hästar så har jag haft kaniner sedan 2008 och har i dagsläget 6 stycken långöron här hemma som jag tränar och tävlar med i kaninhoppning. 
 
Mitt hästintresse började runt 2009 skulle jag tro, när jag började rida på ridskolan. Jag red där fram till 2015 och hade under den tiden även ett antal medryttarhästar och foderhästar. Jag slutade på ridskolan sommaren 2015 efter att nyligen ha köpt Olivia som stod där som ridskolehäst. Olivia kom hem till mig i maj 2015 och vi stod då i ett litet stall som hyrdes av min mammas kusin fram till våren 2018 när vi flyttade till Molke. 
 
Min häst, Olivia stod som sagt på Trolldal som ridskolehäst innan jag köpte henne. Hon är svettfux till färgen, runt 155 cm i mkh och är född 1994. Jag hade varit skötare på henne i nästan ett år innan vi köpte henne och hon var även min mammas favorit på ridskolan. Det var då ganska självklart att vi skulle ta henne när det var dags för henne att pensioneras. 
 
Livis som hon kallas till vardags är en pigg 25-åring som fortfarande rids och tränas. Det skulle krävas mer än ett blogginlägg för att kunna beskriva henne, då hon är så otroligt speciell. I mina ögon är hon världens bästa förstås. Vi jobbar en del relationsbaserat och har ingen direkt inriktning. Vi är väl skogsmullar som tycker det är kul att hoppa lite eller rida ett dressyrpass då och då. Alltid bettlöst och med bådas viljor i åtanke.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0