Pålsbodaritten

Anmälde mig till pålsboda istället för utbildningsritten :)
 
Så idag har jag vart iväg hela dagen på distanstävling (clear round) och det gick väldigt bra! :)
 
Cimba skötte sig väldigt bra och var inte alls så "stissig" som jag hade förväntat mig, det är trots allt första gången han är borta på en tävlingsplats. Det var tur vi fick sådan otroligt bra hjälp av några medtävlanden om hur allt går till, väldig tacksam och glad för det :D
 
Ritten var på totalt 40km och det känns i mina fötter och ben nu kan jag säga! har parkerat mig i soffan nu resten av kvällen ;) 
 
Ett annat orosmoment var veterinärgrindarna eftersom jag aldrig tagit Cimbas puls efter arbete så viste inte hur snabbt den går ner. Men även detta var ju helt onödigt att oroa sig för, han dansade igenom kontrollerna :)
 
Nybörjare som man är så glömde jag ju kolla/ta kort på mina tider (trodde detta skrevs ned i gula boken) så just nu har jag ingen aning om hur det gick på den fronten...
 
Trodde han skulle vara trött efter detta men trots det var han inte så sugen på att följa med hem i transporten, efter lite suckar och övertalning går han på och vi åker äntligen hem efter en lång dag, med oss har vi även Cimbas livs första rosett :D
 
Film kommer sen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0