tömkörning

har tagit upp dethär med tömkörning igen och denna gång är det Cimbas tur att få släpa på matte ;) Kommer in i vissa perioder som jag tycker det är jättekul och tömkör någon gång i veckan och vissa där jag inte rör tömmarna på flera veckor/månader. 
 
I förrgår fick jag för mig att tömköra Cimba och träna något nytt så jag slängde på honom Peggys körsele (tog dock bort bakselen). Så han såg riktigt snygg ut med brösta och däckel (med svanskappa) :D
 
Var på ridbanan eftersom både han och jag inte har gjort det på länge men han var så duktig och reagerade knappt på svanskappan (lite fundersam var han dock i början ;) ) Blev vara skritt och lite trav eftersom det var så halt. Nöjd matte och häst <3
 
Red ut 5km igår och jäääklar vad mjuk och fin han var!! vet inte om det var pga tömkörningen eller om han helt enkelt bara var på extra bra humör ;)
 
Tömkörde idag igen, denna gång en liten runda på 10min och sedan 20min på gärdet. Denna gång blev det även galopp och då var svanskappan inte rolig tydligen, efter lite bocksprång, galoppbyte, skutt, skjuta rygg osv så fick han en riktigt(!!) fin galopp. Reflextäcket som fladdrade var även lite läskigt men han höll sig i skinnet och stannade fast jag såg att ville försöka kuta iväg från det. Mycket nöjd över dagens pass! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0