Veterinär!

Idag var det dags att kolla Peggys senskada igen efter bakslaget :( Strömsholm kom ut och ultraljudade, hon har fått en ny "liten" skada vid den gamla skadan (30%av senan är skadad). Det är en väldigt stor skada men veterinären (och jag) tycker det är värt ett försök att få henne bättre igen för det finns hopp :) Sen är det för tidigt att säga om det ens blir bra men det tar vi då! 
 
Nu ser det ut såhär:
*Zinkbandage i 2-3 veckor med byte och kylning var 4:e dag
*om 3 veckor gå 1x5min
*hon får stå ute i den lilla sjukhagen vid bra väder
*Återbesök i början av April för att kolla läkningen :)
 
Så nu är det bara att hålla tummarna att det läker som det ska och att vi slipper fler bakslag! :)
 
Fick ett bra tips på hur jag kyler benet så högt upp av veterinären. Ta 2st extra långa engångshandskar, klipp av händerna på dem, trä dem på hästens ben, "tejpa" där du vill att det ska börja kylas, fyll med snö mellan handskarna och "tejpa" där uppe så den inte åker ner. Och såhär snyggt blev det ;) :
 
Sen fick hon zinkbandage på sig, bomull över och sedan självhäftande bandage för att skydda :) zinkbandaget går såklart inte ända upp där det är blått ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Ser proffsigt ut ! Och man blir otroligt duktig på omläggningar o lindning av ben efter dessa skade hästar ;) hoppas vi det stannar upp o läker utan fler bakslag :)

Svar: haha jag tycker det ser fruktansvärt ut xD men sista gången jag lindar om några veckor kommer det nog se bra ut ;) Ja det hoppas jag med :D
Stall Molke

2015-02-02 @ 20:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0