Skade-tider?

Peggy står på boxvila, i förrgår kom Cimba in och har slagit i sitt ben så han var öm & lite svullen och idag kom Gloria in med ett blodigt sår framför ganachen... LÄGG AV NU HÄSTARNA!!! 
 
Peggy känns iaf bättre i senan men är VÄRLDENS hagga (ja, värre än vanligt). Vädret har tyvärr gjort att hon inte kunnat stå i sjukhage eftersom det blir på tok för lerigt och med risk för att halka och därmed riskera att senskadan blir värre, alltså har hon stått på box i 2 veckor nu så jag förstår hennes arga humör ;)
 
Cimba fick gå ut som vanligt igår trots att han var lite öm i benet (inte halt utan bara när man klämde) men eftersom han leker vildhäst i hagen och sprang runt o busade som en tok så tog jag in honom ganska tidigt. Han var då lite mer öm så idag fick han stå på boxvila. Idag var han mycket bättre i benet och inte alls lika ömt. Har kylt benet ordentligt alla dagarna och svullnaden är nästan helt borta :) Imorgon får han gå ut i en lite större sjukhage så han inte kan springa omkring och göra det värre igen.
 
Gloria tog jag in och skulle borsta på och märker att hon är helt röd på ena sidan framför ganachen, gjorde rent och hon visade lite smärta men lät mig stå där och pilla. Det var inte djupt som tur var men såg lite äckligt ut med allt blod. 
 
Nu hoppas jag alla har skadat sig färdigt för iår för jag orkar inte med det ;) Tur de är söta iaf mina små havremoppar :D <3
 
Peggy får iaf gå precis utanför stallet för lite gräsätande varje dag :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0