Betessläppet 18/5

Jaha, då är Gloria iväg på bete igen då :D
 
Lastningen gick kanonbra och jag var lite smånervös över körningen dit eftersom det är första gången hon ska åka själv i transporten och hon är ju inte alls förtjust i att vara själv. Men det kändes väldigt tryggt eftersom jag nu har en väldigt bra, säker och stabil transport samt kamera så jag ser henne från bilen :)
 
Kan ju säga att jag var nervös helt i onödan då hon stod så snällt hela vägen och åt ur höseglet trots lite väntetid vid tafikljus och sånt :) Tog väll ca 50min och väl framme var hon jätteduktig att lasta ur och var lugn & sansad på nya platsen. Eftersom vi var 30min tidiga så lånade vi en box och ställde in henne och där dränkte jag in henne i flugspray och smörjde in med solkräm.
 
 
När alla 8st ungston var på plats började vi den 1km gåsträckan till hagen de går i till midsommar. Gloria skötte sig bra men var lite stark, inte så konstigt eftersom några 1åringar var lite busiga och studsade runt ;) Väl inne i hagen räknade vi ner och sedan släppte vi dem samtidigt och de for iväg i full galopp :D
 
 
Gloria hittade genast 2st "beundrare" som följde henne, får se om det är likadant nu idag när jag ska åka och hälsa på :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0