efter veteriären

Sådär nu har hästarna haft besök av veterinären :) Jag berättar vad hon gjorde med mina hästar Peggy & Gloria så får de andra berätta själva om de vill.
 
Peggy: Hon kollades i munnen och raspade ner två små hakar och så togs det bort lite plack på framtänderna. Hon är ju så lugn och klok så jag valde att inte använda något lugnande utan bara med bomull i öronen, vilket jag gjorde helt rätt i! hon stod så snällt fast hon hade "uppbändad" mun och en rasp i munnen. Min kloka fina tant <3
 
Gloria: Henne gjordes det lite mer med ;) Hon fick lugnande för första gången i sitt liv och jag kan säga att hon blev väldigt sömnig, min lilla tös <3 Började iaf med att röntga (tror det blev 10st plåtar) för att se så allt ser normalt ut och inte har några lösa benbitar. Allt såg fint ut så nu känns det bra inför inridningen. 
 
Sedan kollades hon i munnen och precis som Peggy så raspades det bort två små hakar. Hon hade även fått 2 rejäla vargtänder men de satt så pass bra att hon troligtvis aldrig kmr att få problem med dem :) Så nu är det grönt ljus för att börja mer ordentligt med bettinvänjningen :D
 
Sist men inte minst så vaccinerades hon! Skötte sig galant även där :) 
 

Tummen upp till båda mina brudar, så duktiga så! :D
 
Under tiden vi stod och röntgade så passade Elvira på att hoppa upp på Glorias rygg för att sova, haha! Hon låg där under röntgen tills jag lyfte ner henne ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0