Ridtravar mer "okej"?

Är det bara jag som börjar känna att ridtravarna börjar hävda sig själv inom ridsporten?. Jag tycker att inslällningen har ändrat sig otroligt mycket på bara 8år. Eller det kanska bara har med att göra alla dessa feel good forum om ridtravare (som jag gillar och läser om varje dag.. hehe) 
Nej men seriöst, när jag fick hem Zola för snart 8år sen så var man i princip rädd för att säga vad hon var för ras. 

Man ville kamma manen över på andra sidan för att dölja frysmärket, man galopperade inte där folk såg. Bara för att dem inte skulle få reda på att det var en "TRAVARE" som man sa på den tiden. Med detta inlägg vill jag inte starta en debatt om: "travare är lika bra som halvblod, och blablabla". Men som rubriken lyder känns det som att "travare, varmblodiga travare, ridtravare" är mer okej inom ridsporten nu än för ett par år sen. Vad tror ni? 

Jag kanske bara pratar för mig själv nu, men jag är en stolt ägare till en travare, fd travare eller om NI vill kalla det ridtravare, för mig är Morik en häst, min bästa vän så om ni vill definera oss så varsegod, jag är stolt över honom oavsett!! 

Frysmärkt = utmärkt som jag tror minfux.blogg var först att skriva?! 

Finaste Big Lady Zola 1992-2013*
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0