Dagens ridtur

Idag red jag & Peggy ihop med Wilma & Darcy. En härlig söndagsförmiddag och hästarna var väldigt pigga och glada!
 
Ridtur: Jordenrunt + galoppbacken
Tid: 1h 45min
Distans: 11,67km
Medelhastighet: 6,7 km/h
Medeltempo: 08:57 min/km
Max hastighet: 22,5 km/h
 
Peggy var VÄLDIGT pigg och stark! Hon busade lite i galoppen med några glädjeskutt ;) Vi galopperade väldigt mycket denna runda och Peggy älskade det, fast det gick på tok för sakta enligt henne ;) Såfort jag lättade i handen stack hon iväg som ett spjut och ville helst inte sakta ner. Går inte att bli sur på henne för man ser hur kul hon tycker det är, och jag med för den delen. 
 
Efter galoppbacken blev hon flåsig och lite svettig men hon njöt verkligen av att få springa av sig :) Todde att hon skulle få nog av att galoppera men icke! hade hon fått välja själv hade hon velat galoppera hela vägen hem ;) 
 
Hon fick en lååååång avskrittning utan mig på ryggen och framme i stallet fick hon stretching. Vi båda är väldigt nöjda över dagens ridtur, kul hade vi också! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0