år 2013 & 2014 PEGGY

Summerar ihop lite vad som hänt lite under 2013 för Peggys del.
 
Året började inte så bra eftersom Peggys vän Zola var tvungen att tas bort.. :( Men blev sedan bara bättre och bättre. Peggy har under hela 2013 tränats upp igen efter skadan och med bara positiva resultat, tex.
  • Hon tycker ridningen är jätterolig
  • hon är mjukare,
  • luftigare gångarter,
  • trampar på bättre,
  • glad,
  • arbetsvillig och ja, listan kan göras lång :)
Jag tror Peggys höjdpunkt detta år var när hon fick komma ut i stora hagen med kompisar igen efter lång tid i sjukhage. Min höjdpunkt var när jag en solig höstdag red barbacka i skogen och tog den första galoppen tillsammans på 2år <3 oslagbar känsla!!
 
Hon har under året fått många nya vänner; 
  • Chummy
  • Amor
  • Morik
  • Darcy
Jag tycker att året har varit väldigt bra men nästa år kommer bli ännu roligare
 
För nu 2014 tror jag det kommer hända många roliga saker, bland annat;
  • Hon ska köras in
  • Börja ta upp hoppningen igen lite smått
  • Åka iväg på olika sorters träningar
  • Vara ledarhäst under Glorias inridning
  • Ny mindre medryttare ska börja rida & träna
Så jag är väldigt förväntansfull på detta år! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Emmy Pettersson

Det låter spännande, ska

2014-01-02 @ 15:23:47
Postat av: Emmy Pettersson

Det låter spännande, hur stor är Peggy?
Ps. Jag gillar eran blogg väldigt mycket.

Svar: Peggy är 144cm i mankhöjd, alltså en medelstor D-ponny :)Tack så mycket :D
Stall Molke

2014-01-02 @ 15:25:20
Postat av: Anonym

Det låter spännande, hur stor är Peggy?
Ps. Jag gillar eran blogg väldigt mycket.

2014-01-02 @ 15:25:57
Postat av: Emmy Pettersson

Oj.. råkade visst skicka väldigt många komentarer, dumma mobil.;)

2014-01-02 @ 15:27:54
Postat av: Emmy Pettersson

Glömde fråga, varför ska Alicia sluta vara medryttare, och vem är den nya? :)

Svar: Alicia ska inte sluta, men både hon och jag rider på en hobbynivå och vi är dessutom ganska stora för Peggy nu så vill ha en mindre ryttare som hon kan träna och kanske tävla om allt går bra :) Den nya heter Lovisa

//Josse
Stall Molke

2014-01-02 @ 15:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0