Ridhus

Idag for jag och Wlma iväg till ridhus med Cimba och Darcy :D
 
Som ettåring gick Cimba omkull i transporten och efter det har han inte vart alls så förtjust i att ens va i närheten av en hästtransport. Fodervärden gjorde ett jättebra jobb med lastträningen och detta har jag undehållt nu under tiden, har lasttränat då och då :) Nu kände jag att det var dags för ett steg till, dvs åka iväg! Lastningen hemmifrån gick jättebra, han gick på nästan direkt. Väl framme vid ridhuset var han spänd men ändå relativt lugn :)
 
Dagens ridpass var det avslappning som gällde och det gick kanonbra! Mkt galopparbete för det känns som han tycker det är skönast att få jobba av sig lite energi och därav blev han avslappnad och fin! :) Red i 1h och han blev svettig och nöjd (jag med ;) )
 
När vi skulle lasta och åka hemmåt var han inte lika pigg på att gå på transporten, men med tålamod och lite övertalning transkade han på efter ca 15min, duktig Cimba <3 Urlastningen gick bra och han njöt av att få komma ut i hagen igen :) 
 
Jag är såååå stolt över Cimba och att vi har klarat vårat mål att åka iväg 1 gång innan snön kommer :) fina lilla häst <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0