Träning!

Ikväll blir det träning för mig och Chummy. Min dressyrtränare kommer ut för en snabb genomgång på 30min. Vilket är ungefär det jag och Chummy klarar av i nuläget. Jag har ju missberäknat en del kring hur mycket han har gått innan han kom till mig så vi är väl inte på den nivån än som jag trott. 
Men nu ser det ljust ut, ingen strålröta som jag befarade igår. Hovarna går åt rätt håll med så nu är det inget som kan stoppa oss. Vi ska ut och träna och bli ett snyggt ekipage som är samspelta!! 

Igår vart det en spontan ridtur i skogen, vart kolteppan och den tog ca 35min, Chummy var ganska seg igår, till och med peggy som (har varit väääldigt seg) skrittade ifrån honom haha... Vi tog det ganska lungt pga av att Chummy va nyskodd. Och lite öm va han allt, inte konstigt då dem lagt ut nytt grus på vägen vid kolteppan. Dock ser det mer ut som stora vassa stenar så det är inte konstigt att han ömmade till. Han var inte varm eller så i hovarna så det är bara att rida på! (: 

 

Kommentarer
Postat av: Madde

Men du peggsan är den nya räser hästen i stallet ju! Hon skrittar ju ifrån Luna ibland haha!

Svar: haha ja xD
Stall Molke

2013-09-05 @ 18:05:51
Postat av: Madde

Men du peggsan är den nya räser hästen i stallet ju! Hon skrittar ju ifrån Luna ibland haha!

2013-09-05 @ 18:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0