Träning för ny tränare!

Igår var jag på ridskolan och träna för en nu tränare, vid namn Johanna. En mycket positiv tränare som är otroligt duktig! 
Det var ett tag sen jag red i grupp och jag kom på mig själv flera gånger att jag inte lyssnade. Va för inne i hästen jag fick haha. 
Hade inte med mig Chummy utan fick låna en häst från ridskolan som kallades för kråkan. En väldigt snäll herre som inte gjorde mer än vad som behövdes. Men desto mer ridning från min sida helt enkelt. Vilket är bra då jag har en förmåga att bli passiv i min ridning! 

Kråkan då, jo han var seg, svår att böja och inte så alert som många andra hästar jag ridit, och tyvärr vart jag fast i mitt ridande och kunde inte rida ur stelheten. Som tränaren sa jag måste våga prova mig fram och försöka hitta nya sätt som kan lösa problemet. Och det håller jag fullständigt med om då jag är så otroligt van med en och samma häst. Så det är ju vääldigt nyttigt att rida en annan häst med ett annat sätt att jobba! 
Nästa vecka blir det träning för M med Chummy. Och sedan på torsdag igen träning för Johanna med Kråkan! :) 

Passar på att slänga upp en bild på snyggaste Chummy!! 






Kommentarer
Postat av: Tuuli Elmgren

Jättesöt häst!

Svar: Tack så mycket!! :)
Stall Molke

2013-09-30 @ 09:27:16
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0