Svar på Frågestunden del 2

* Hur många år va ni när ni började rida?
Josse svarar: När jag var väldigt liten så brukade jag få sitta på min mosters häst och när jag var... ja va kan jag ha vart? typ 7 år så började jag rida på ridskola :)
 
Bisse svarar: Jag har även som Josse suttit på olika hästar när jag var väldigt liten. Men jag börja på ridskola när jag var ca 4år! :)

Alicia svarar: Jag red en hel del ponnyridningar när jag var liten. Men jag var 8 år när jag jag började rida på ridskola. :)
 
* Följer ni någon blogg? Vilken?
Josse svarar: Bloggar jag kollar nästan varje dag är: ponnysanning och Linda Hallberg. Sedan kollar jag runt lite på andra bloggar men det varierar vilka :)

Bisse svarar: jag följer minfux.blogg.se, tyrashästar.se och dressyrmupparna.se. Och så självklart följer jag qodrofenia.bloggplatsen.se - alla måste ha en som Q. Hon är helt otrolig, sån jäkla kunskap hon besitter, och kloka inlägg, som sagt alla måste ha en Q!! 

Alicia svarar: Jag läser mest mina kompisars bloggar. Läser även andra bloggar som tex. Nellie Berntssons och Kenzas blogg.
 
* Om ni vill träna för en tränare, hur ska den vara isf?
Josse svarar: Den tränaren ska vara hård! Det är ett måste för mig då jag gillar att se det svart eller vitt, antingen är det bra eller dåligt. Tränaren ska kunna säga till i rätt ögonblick när jag gjorde rätt/fel så jag känner det så jag lättare hittar känslan. Självklart ska tränaren kunna anpassa nivå och vara positiv! :)

Bisse svarar: drivande. Jag måste verkligen ha en tränare som är på och hela tiden får mig att rida då jag har en tendens att bli passiv i mitt ridande. Sen ska tränaren vara hård men ändå ge en energi och kunna förklara på ett bra sätt så man kan korrigera det som kanske inte gick så bra! 
 
Alicia svarar: Hm... Detta var en svår fråga. Jag skulle vilja ha en tränare som verkligen har en stor vilja till att lära mig och vill att jag ska utvecklas inom ridningen. Den ska självklart vara snäll, men den ska ändå vara rätt hård och tuff som ställer olika krav på en. Det är nog bland det viktigaste hur en tränare ska vara enligt mig. 

* Hur höga är era hästar i mankhöjd?
Josse svarar: Peggy är 144cm, Cimba är ca 153cm och Gloria är för tillfället 156cm, hon kommer landa runt 170cm :)
 
Bisse svarar: Chummy är 156cm mkh! :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0