Svar på Frågestunden del 1

* Hur högt har peggy löshoppats? och hur högt med ryttare? 
Josse svarar: I löshoppning är Peggys rekord 1,30cm, hon river och vägrar väldigt sällan och tog sig över utan att nudda bommen :) I ridningen har jag hoppat bana på henne på 1m, sen har jag hoppat något enkelhinder strax över metern :)
 
* Har chummy tävlat i något? 
Bisse svarar: Enligt hans ägare så har han tävlats lite i dressyr, Men tyvärr vet jag inte några klasser! 

* Vart är Lilla gubben nu? 
Josse svarar: Nu är Lilla Gubben hos en fodervärd. Det roliga är att fodervärden är hans uppfödare :) Tror han ska vara utlånad minst 1år.

* Om ni fick skapa en egen häst, hur skulle den se ut? 
Josse svarar: Jag är väldigt svag för rasen PRE så min drömhäst är en svart eller gulbrun häst med mycket tagel och se ut som en PRE. Hästen skulle vara snäll och lätthanterlig men med lite "nerv" så det händer något när man rider ;) Det bästa vore om den såg ut som en hingst i kroppen men är ett sto, haha :)
 
Bisse svarar: Min drömhäst är en smalare variation av Chummy hah. Gillar hans modell dock ser han ut som en tunna nu... Men det ska det bli ordning på. Men om vi säger såhär en grövre Zola. (om man blandar Chummy och Zolas kroppar. det skulle bli perfekt för mig) inte för hög och lång. Men samtidigt en storhäst kännsla när man rider. Sen är jag ju väldigt svag för skimmlar... Kanske har att göra med att den första hästen jag någonsin satt på var en arab skimmel! (:
 
Alicia svarar: Hm... Detta var en svår fråga, haha. Jag tycker väldigt mycket om rasen "frieser", de är så himla fina! Min drömhäst skulle vara en svart frieser, helt klart. Men jag vill inte att hästen ska vara så stor i sånnafall, den ska vara lagom liksom. Den ska också vara snäll och lätt att hantera, den ska också ha stor vilja att lära sig saker och sedan vill jag att den ska vara ganska pigg. Det skulle vara häftigt!

* Hur mycket kostar era hästar i månaden? 
Alla: Denna fråga kan vi ta i ett annat inlägg, så kan vi skriva upp alla utgifter och sånt :)
 
* Kan ni lägga ut en bild på er från när ni precis fått häst och en bild från nu? 
Alla: Självklart kan vi göra det, det kommer ett eget inlägg med det :)

* När kommer gloria hem igen?
Josse svarar: Jag har planerat in att hämta hem henne Söndagen den 13 oktober! :)
 
* Hur länge har ni haft häst i Molke? 
Josse svarar: Peggy har stått här ända sedan vi flyttade in i huset i september 2006 så jag har haft häst här sedan dess, dvs 7år :)
 
Bisse svarar: Jag har haft häst i Molke i snart 6år tror jag. Vi flyttade Zola ett år efter Josse flyttade till huset. Sen dess har vi haft mer eller mindre hästarna i Molke!! 
 
Alicia svarar: Jag har aldrig haft häst i Molke. Men jag har varit medryttare på Peggy i Molke i flera år nu, sedan år 2009. Att få vara medryttare på Peggy, är något jag är väldigt glad och tacksam över! :)
 
* När va senaste gången ni ramlade av och vad hände? 
Josse svarar: Vet inte om jag kan kalla det avramling.. Men iaf det var när jag red Peggy barbacka i mjukisbyxor (väääldigt glidigt), hon hoppade till för en katt och stannade sedan så jag gled av från stillastående haha :) Det var ca 1 månad sen xD
 
Bisse svarar: Haha, det var för ett par dagar sen. Chummy är inne i en kännslig period nu och här om dagen skulle vi ha lite galoppbommar. Slutade med att han slog i en bom och vart förbannad och la av en bockerie. Och jag flög upp på halsen och ner på backen, landade på fötterna som tur va, men en aning chockad vart man ju. Slutade i alla fall med ett skarpsår på hakan och blåmärke i mellangärdet.. 
 
Alicia svarar: Tyvärr så kan jag inte svara på denna fråga... För att jag kommer inte alls ihåg när jag ramlade av sist, haha. Eftersom jag inte har ridit så mycket på 2 år så är det väldigt längesen jag ramlade av en häst.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0