Spänd!

Är otroligt spänd på vad Ingebjörn (equipterapeuten, stavning?) kommer säga ang Chummy. Jag tycker att jag märkt stor skillnad på honom sen första besöket, men som ni kanske läst så har Chummy i alla fall roterat bäckenben, som nu ska fixas till helt. Undrar vad jag kommer ha för häst efter detta besök?

Förväntningarna är egentligen stora, men jag är redan nöjd med hans tidigare besök. Chummy har varit en annan häst efter det första besöket, MEN vetsakpen om att 40% av problemet är kvar gör mig ändå spänd på en ny förändring.
Dock blir det ju alltid en vila efter besöket, 1 dag vila sen 2 dagar skrittarbete sen kan man rida som vanligt igen, så det blir ett litet bakslag i min planering för ridningen. Men det är sånna smällar man får ta. Har tyvärr varit väldigt slarvig med motionen de senaste dagarna. Har verkligen inte hittat motivationen till ridningen.
Jag brukar alltid hitta motivation när jag är inne på olika hästbloggar, men det känns som om hästvärlden är i en svacka just nu. Men det är bara att ta sig i kragen, ridpassen för mig brukar funka bäst när motivationen är i botten för då har jag inga förväntningar, och då oftast blir det ett bra pass.

Hur gör ni när motivationen ej är på topp, eller när det börjar kännas som en press att rida?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0