Hösten är här!

Nu känner man verkligen att hösten är på gång. För min del gör det absolut inget då jag är en höstmänniska. Ser fram emot när vi stallar in hästarna så man får lite mer rutin på allt. Speciellt fodret. Chummy har ju lagt på sig en heeel del och han är av den typ av häst att ser han mat går han upp i vikt. Helt emot hur Zola va, henne fick man nästan tvångsmata för att hon skulle gå upp! ;) 

Men som läget ser ut nu, dörjer det nog någon/några veckor innan hästarna kommer in, dock är det bra, hästar mår bäst av att gå ute, själv är jag lite nojjig, enligt ägaren till Chummy har han börjat hosta när han stallats in vilket jag inte vill, dock har det inte varit några problem under våren, men nu har vi bytt box så han står närmast dörren så allt för att prinsen ska må prima! 

Men nog om hösten och vad den bringar med sig. Nu ska jag sätta mig ner och ränka på foderstat till Amor och Chummy. Får se hur det kommer gå, min hjärna har tagit semester! ;) 

Glöm inte våran frågestund som ni hittar HÄR!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0