Galoppintervall- slutade i kaos!

Idag hade jag tänkt galoppjobb på åkern. Lite intervall träning. Men det slutade inte riktigt så. Vart mest trav jobb då Chummy stack i galoppen.
Jäklar vilken fart han fick. Så idag visade han fullblodet i sig haha!

Red ett ganska kort pass på 30min då han ska få vila imorgon. Jobbar hela dagen och jag har ju en plan på 3 dagar ridning en dag vila och sedan 3dagar igen. Alltså att han går 6dagar i veckan. Men eftersom träningen vart igår, kände jag att jag behövde rida lite idag så han slipper träningsvärk. Så då får det bli vila imorgon! :)

Annars gick det relativt bra. En aning stark på åkern. Red på det raka bettet idag. Och då brukar han bli lite starkare tycker jag. Men jag har ridit med det andra tredelade better så mycket så jag vill variera!

Nog om bett. Chummy och jag var nöjda ändå, dock hans lilla idéer om att sticka men lite bus får man räkna med! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0