Dressyrträning i höstrusket!

Igår kväll vart det en kort men intensiv dressyrträning för mig och Chummy. Hade inte speciellt höga förväntningar då han är väldigt kännslig nu (beror nog på att han fäller). Till att börja med va han all over the place så att säga. Hade ingen styrsel på något ben och allt var mycket roligare att titta på än att koncentrera sig. 
Som sagt förväntningarna va inte speciellt höga. Men träningen gav verkligen resultat. 
Från en häst som varken kunde koncentrera sig och va allmänt "fuxig" om man får säga så till en häst som gick hur bra som helst med en jäkla POWER!!! 
Det va knappt att jag orkade rida honom när han va som finast, fick honom verkligen mellan skänkel och tygel. 

Svetten rann för ryggen i pannan, sittknölarna värker, och jag orkade knappt rida lätt när vi skulle trava av! 
Och inte för att tala om idag. Har inte haft träningsvärk på hur länge som helst efter ett ridpass, men det kom IDAG. Höll knappt på att komma ur sängen haha! 
Igår red jag verkligen och känslan ska jag verkligen spara. Trots att han va små sur och tyckte det va jobbigt red vi igenom det som ett team!! 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0