Besöket med Ingebjörn

Besöket med Ingebjörn var mycket givande även igår. För Chummys del har det blivit 50% bättre sen sist. Dock var det som jag befarade i tidigare inlägg att jag har höga förhoppningar på yttligare en förändring i steg och aktivitet bak, men den stora förändringen känner du oftast bara efter första gången vilket Ingebjörn sa.
Men jag är nöjd över den förändringen som jag redan har i Chummy. För mig är det viktigt att veta att han inte har någon smärta vid ridningen, samt att Chummy är mer posetiv i ridningen och verkligen kämpar på!

Men det är fortfarande mycket skritt och arbetsgalopp jobb att göra (om Chummy nu kan arbetsgaloppera på åkern utan att sticka haha). Ska lägga in mer jobb i backar också, då i skritt då jag känner att Chummy inte är redo för galopp i backen än.
Men det blir yttligare ett besök till utav Ingebjörn. Och för min del känns det bra att han kommer igen, det dyker alltid upp nya frågor när han är på besök, och man kan alltid lära sig någon nytt.

Nu blir det till att räkna lite foderstater! (:

 

Kommentarer
Postat av: madde

Men Chummy kan galoppa i en uppförsbcke, det gåller nog bara att inte ta en så brant som jag gjorde haha! För han var riktigt fin när vi väl galoperade :D

2013-09-11 @ 10:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0