ÄLSKADE FREDAG

Foto: Josefine Dahlkvist
 

Idag är det äntligen fredag, vilket jag har längtat till otroligt mycket. Just nu sitter jag i skolan och väntar på att mina två sista lektioner ska börja. Den här dagen är så otroligt seg... Har endast tre lektioner, två timmars lunch och slutar halv 3. Sååååå seg dag!
Resten av fredagen tillbringar jag med min prins, vi ska fira våran 1,5 årsdag som vi hade i måndags. 
 
I onsdags så tillbringade jag min eftermiddag ute i stallet. Denna gång så red jag en liten ridlektion för Josse, det var riktigt kul och väldigt nyttigt för mig. Det var även första gången för mig idag på hur länge som helst att rida med sadel på Peggy. Det kändes så himla bra, det går bra nuuuuu!
 
Ridlektionen: 
Började med att värma upp, då gick jag med henne en liten runda som tog cirka 5 minuter. Sedan så red jag på ridbanan för Josse i cirka 40 minuter ungefär. Jobbade henne i alla gångarter, det gick inte så bra till en början då jag tyckte att det blev svårt eftersom jag inte har ridit "lektion" på hur länge som helst och sen var hon väldigt trött haha. Men det gick bättre och bättre. Peggys galopp var riktigt bra, hon gick så himla fint och jobbade på grymt bra. Denna lektion var otroligt nyttig för både mig och Peggy, båda tyckte att det var väldigt jobbigt och det slutade med att vi blev helt slut haha. Avslutade med att rida en liten runda på 10 minuter, då jag travade av henne och skrittade/gick med Peggy. Nu känns det som att jag är igång igen, vilket känns otroligt bra!
 
Trevlig helg! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0