ONSDAG - 2 OKTOBER

Ber om ursäkt för dålig uppdatering av mig, men fram till höstlovet så kommer jag spendera en hel del tid åt skolan då den tar all tid verkligen... Men jag ska göra så gott jag kan med uppdateringen från min sida.
Direkt efter skolan så åkte jag ut till stallet eftersom det var jag som hade Peggy idag.
 
Idag så red jag "Matsboda", den tog exakt en timme att rida idag. Började med att gå med Peggy i början som en liten uppvärmning. Sedan så jobbade jag jag henne i alla gångarter i skogen. Avslutade sedan med att jag gick med henne som nedvarvning. Till en början så kändes Peggy väldigt seg, men hon blev lite piggare sedan under ridturen. Både jag och Peggy hade dock väldigt svårt att koncentrera oss idag. Anledningen till att Peggy kändes okoncentrerad var för att hon var väldigt "tittig" och orolig under halva ridpasset.
Anledningen till att jag inte kunde koncentrera mig så bra var för att i början när jag precis hade suttit upp på Peggy så blev hon VÄLDIGT rädd för något. Då hoppade hon till av rädsla och samtidigt så snubblade hon, vilket gjorde så att vi var väldigt nära att gå omkull... Det gick så himla fort, jag hann knappt reagera över vad som hände. Men det var inte så allvarligt så allt gick bra med både mig och Peggy. Jag kollade igenom Peggy direkt efter det som hände och allt var somvanligt, hon kändes fin. Detta gjorde så att inte jag kunde koncentrera mig så bra under resten av ridturen. Men som tur är har jag världens bästa medryttarhäst som får mig att må bra och gör mig glad. 
 
Nu ska jag fortsätta plugga... Ha en fin kväll!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0