Chummy bättre än någonsin?

Det har varit tyst om Chummy på bloggen. Mycket för att jag inte gjort så mycket speciellt med honom. Dressyrträningen har uteblivit två gånger så har inte tränat sen sist (alltså någon månad sen). Under tiden har jag introducerat tömkörning för att bygga upp en starkare överlinjen. Och jag tycker att det gett resultat! 

Men Chummy är en sån typisk häst som i boxen/stallet ser han lite lönnfet ut. Och har inte en speciellt bra hållning. Men när man rider honom ser han helt annorlunda ut!! 
Så himla snygg och läcker häst!! :) 

Annars så har han gått ganska mycket nu de senaste veckan/veckorna! 
I måndags hoppade Sofia Chummy och han va jätte snygg. På tisdag skulle det bli dressyrträning men den vart avbokad  så jag tränade lite själv. I mångt och mycket gick passet bra. Men jag lider av prestationsångest och minsta lilla som inte går bra, ja då blir jag frustrerad och låser mig i min ridning. Så det är något jag måste öva på! 

Igår kom Chummy ut i skogen. Madde va snäll och rasta Chummy. Och idag har min medryttare honom. Så det lär bli skogen idag med! 
Våran paddock är mer som en pool än en paddock för tillfället! 

Inom en snar framtid ska jag ta med Chummy till ryttarföreningen där jag är medlem för att träna i ridhuset! 
Så det ser jag fram emot!! :) 



Sofia och Chummy i måndags!! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0