BLÅSIG TORSDAG I STALLET

Igår spenderade jag hela min torsdagseftermiddag i stallet, det var så himla underbart. Jag behövde verkligen en paus från alla tankar och funderingar kring allt som ska göras inom skolan just nu. Det är så mycket så jag vet inte vart jag ska ta vägen...
 
Ridturen igår:
Igår så red jag i princip lite överallt i cirka 40 minuter. Jag skrittade hela tiden och red även barbacka, det var mysigt. Det gick inte så bra till en början för att Peggy blev rädd för i princip allting och det blåste verkligen jättemycket. Så jag kunde knappt rida någonstans för att hon vägrade att gå förbi vissa saker. Hon var väldigt orolig, rädd, pigg och tittig, men det blev bättre mot slutet. Då började hon slappna av och blev mycket lugnare, så då gick det mycket bättre.
 
På höstlovet så ska jag faktiskt ta med kameran till stallet och fota en hel del, det ser jag fram emot.
Nu ska jag fortsätta plugga och kolla på idol!

Trevlig helg alla läsare!
 
Finaste prinsessan ♡
 
 

Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren

sv; haha, det är undantagen som bekräftar regeln ;) Tror nog mer att jag har blivit bättre på foder så jag vet vad hästarna får i sig och får i sig rätt mängd nu så de är väl därför ambra blivit tjock ;)

2013-10-13 @ 18:02:00
URL: http://satilaryttaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0