Mål - Gloria

Har skirivit upp alla mål jag haft sen jag köpte henne.  Det var 8 månader sen jag senast gjorde ett sånt här inlägg så det är dags nu! :)
 
Uppnådda Mål:
*Leda henne med grimskaft utan problem
*Kunna ta ut hästar från stallet/hagen utan att hon blir orolig
*Kunna ta/klämma på hennes kropp (ben, mage, öron, osv.)
*Stå bunden i gången
*Borsta lite lätt
*Lyfta hovar och kunna hålla dem uppe ganska länge
*Kan stå sjäkv kortare stunder i stallet
*Stå bunden i gången
*Kunna stå själv i stallet
*Kunna stå själv i hage med en kompis i annan hage bredvid (kortare stund)
*Lastträna
*Intruducera bommar/löshoppning
*Följa med på korta promenader
*Trafikträna
 

Utvärdering: Ja, jag har alltså uppnått alla mål jag haft sen i mars :) Så nu är det dags för lite nya mål
 
Nya mål:
*Åka på minst 2 löshoppningar i vår (innan maj)
*Följa med som handhäst i skogen
*Stå själv i hagen längre stunder
*Bli helt bekväm med tömkörningsgjord
*Vänjas med bett
*Börja med tömkörning och vara bekväm med det innan hon åker på bete (maj)
 
 

Kommentarer
Postat av: ANNA-SARA

Så fin bild!

Svar: Tack så mycket!! :) /Josse
Stall Molke

2013-11-29 @ 23:55:31
URL: http://annasaraisakson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0