En ny resa börjar...

Som jag tidigare skrev har jag nu sedan en vecka tillbaka en EGEN häst igen. Nu känner jag mig hel igen. Har länge strävat efter något i mitt liv, men har aldrig kunnat sätta fingret på vad. Men nu vet jag vad jag sökte. Något som är mitt. En egen häst. Känns som om man fått tillbaka lite utav Zola. Även fall Morik är en otroligt tacksam och lojal häst mot vad Zola kunde vara ibland (en riktigt bitch) så känns det 110% bra! 
 
Som sagt resan börjar igen med att bygga upp en häst från grunden. Det är oklart hur riden Morik är så inställningen jag har är att jag kommer rida in honom. Har verkligen inte brottom utan jag vill ta det i Moriks och min takt. När han är redo tar jag nästa steg. 
Idag ser han inte ut mycket för världen. Mager, omusklad och brist på pälsvård! 
 
Första steget är nu att kolla så han inte har mask. Och att börja bygga en relation oss emellan! 
 
I förrgår tränade vi ledarövningar/horsemanship och jag har aldrig varit med om en häst som söker så mycket kontakt som Morik. Han är en häst som vill och vågar och kommer att gå långt för att vara en fd travare. 
Släppte honom fri i paddocken och han visade vad han gick för i trav och galopp. För att vara i så dålig form är jag totalt impad av honom! 
Bara min Morik <3 
 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0