Dressyrträning premelinärt bokad 4maj!

Har kommit i kontakt med en tränare som jag skrev igår om. Ska bli väldigt roligt att komma igång efter några års uppehåll från träningen!
Men som jag skrev igår så behöver jag verkligen träna!!

Annars idag har jag ringt och pratat med vet. Om avmaskningsmedel och det är ju skrämmande hur okunniga dem är. Enligt kolla masken ska man avmaska när hästen har ett värde på 500. Chummy har 900 och veterinären tyckte inte att jag behövde avmaska! :S

Plus det här med receptbelagt?! Du kan ju lika gärna ringa och ljuga veterinären rakt upp i ansiktet och säga att din häst har mask, även fall du inte har gjort mask koll... Plus att det lägger på 100 spänn på att dem skriver ut recept, vad är det för stil?!
Fick till och med en dunder kur utskriven med avmaskningsmedel, som jag själv sa i telefonen att jag ville ha, eftersom medlet jag använder nu är verksam i 3mån så den tar död på alla larver!
Aja nog om det!

Nu taggad vi emot dressyrträning i alla fall! :)


Kommentarer
Postat av: Carolina - asslatjejerna.se

sv: för min del blir det tävling :D Själv då?

2013-05-30 @ 11:09:36
URL: http://asslatjejerna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0