Blodiga fingrar men värt det!

Igår kväll red jag dressyr på banan med Chummy. Han skötte sig prima. Var så otroligt roligt att rida igår ville inte sluta. Men varken jag och Chummy orkade inte mer, plus att jag dum som jag var red utan hanskar med nya tygtyglar vilket resulterade i blodiga fingrar. Funderar starkt på att köpa läderflätade tyglar någon som testat?

Till ridpasset då: vi tränade på sidvärtes rörelser. Minska och öka volten, öppnor på ena långsidan och slutor på andra. Gisses vad mjuk och fin han va. Provade även på övningen som Anna gjorde för ett par veckor sen, den övningen man skulle rida sluta fast på en volt. Och det gick ett par steg, men jag är stolt ändå! (Vi är ju inte där än hehe)
Igår hade vi dock lite problem med galoppen. Vet dock inte vad vi pyssla med, för det vart förvänd galopp och mitt i det hela bytte han till "rätt" galopp och sedan tillbaka igen. Han tyckte väl att det var dags att höja ribban.
Tillslut fick jag rätt galopp på honom och han var super fin i galoppen men väldigt stark till en början, sen släppte det!!
Så jag är väldigt nöjd ändå!

Sen vart det avskrittning för hand runt lilla molkerundan samt lite star treatment i stallet!! ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0