Ta det lungt!

Just nu är jag hemma på timmar, alltså jag har jobbat första passet idag och ska sedan tillbaka till kvällen (07:30-12:00 - 16:30-21:00). Idag får chummy vila, har blivit liten miss med tvätt-tid samt present inhandling till svärmor som fyller imorgon (vilken koll man har?!)
Och jobba måste jag för att ha honom kvar så ja, det blir en snabbis till stallet!

Ska nog tagga ner på mitt tempo med chummy också, jag vill nog för mycket med honom, och jag vill bygga upp en stark häst med alla grundstenar och inte rejsa på som jag gjort, fokus har hela tiden varit att han ska igång, men vi har ju egentligen inte brottom med det!
Självklart ska han röra på sig mer än vila, men på 1månad har det hänt mycket för honom, flytt, ny flock, nytt folk, ny mat plus pälssättning på det, förstår att det är rörigt för honom just nu!

Imorgon ska Josse rida honom då jag jobbar hela dagen, slutar 20:15 så då bär det av att ta in hästarna, ganska mysigt att vara i stallet på kvällen!!
Det förutsätter förstås att hästen fått sin motion redan, inte så kul att rida i mörker!

Funderar även på att köpa nya paddar att ha under benlindorna, har satt min kille på den uppgiften att kolla priser, han är i Linköping just nu och där har dem hööks, eller varför inte titta om dem har det på biltema? Hmm ja vi får helt enkelt se vad han hittar för något haha!
Men det kan väl inte vara så svårt att hitta paddar att ha under lindorna? ;)

Bild på chummys transportoutfit:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0