STALLDAG OCH LÅTTIPS

Tänkte ge er ett låttips först. En av Zara Larssons bästa låtar, helt klart. Lyssna!
 

Min dag i stallet blev verkligen helt underbar, det var både plusgrader och strålande sol. Helt underbart!
Om ni undrar varför jag motionerar Peggy på samma sätt varje vecka är för att hon är under igångsättning. Det är därför jag gör samma saker varje gång jag åker dit men Josse motionerar Peggy på massa olika sätt! 

Tömkörning:
Valde att tömköra henne på vägen idag för det kändes som ett bra underlag eftersom det var helt torrt, tömkörde henne i 30 minuter ungefär. Det kändes som hon inte lyssnade så bra, men det gick bättre mot slutet. Hon hade ett riktigt bra tempo och kändes väldigt fin i formen annars!
 
Ridning:
Red barbacka en kort ridtur på vägen, red i cirka 10 minuter. Jobbade henne inte alls, utan hon fick gå på långa tyglar hela vägen. Det uppskattade hon verkligen, hon tyckte det var skönt att bara motioneras lite. Hon kändes väldigt fin och bra när jag red. Jag är nöjd, världens bästa ponny ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0