Hönsmamma!

Usch, sitter och läser på Bukefalos om vetekli, om det verkligen hjälper mot lösa magar eller inte. Chummy har varit lös i magen nu ett tag, eller ja lös och lös, det är blandning mellan hästbajs och kobajs om vi nu ska parata om bajs! 
Men åter till ämnet, tyvärr fick jag inte med något foder till Chummy när han kom hem till mig. Så det vart tyvärr ett för snabbt foderbyte enligt mig, men jag tycker att det borde ha lagt sig lite med magen. Satt och läste på bukefalos nu att om en mage pajat en gång kan det vara svårt att få den bra igen, eller att det är vänligt med fång vid snabbafoder byten. Det där med fång hade jag ingen aning om men det verkar ganska logiskt med alla bakterier som dör i grovtarmen och som måste byggas upp igen efter foderbyten. Så nu sitter jag här och är ororligare än någonsin att Chummy kommer få fång... Det är helt enkelt inte bra att läsa så mycket på buke, får helt enkelt spåna vidare om det är någon risk eller inte för Chummyboy! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0