Strömsholms hovslageri

Idag följde jag med en kompis till Strömsholm, hennes häst har problem med hovarna så vi åkte till Strömsholm och skodde. Och gisses vilka proffs, och skillnad det blev på hovarna. Vi hade turen att få den som kom på femte plats i hovslagar SM!
Riktigt spännande att se hur det går till när dem som "kan" fixar. Sen vart det ju varmskoning och det är ju ganska häftigt att se det med! :)
Får se vad fakturan kommer bli för pris hehe!

Annars med Chummy så ligger vi lungt till. Vi väntar på att hovslagaren ska komma ut. Hans sko sitter lös så jag valde att ställa in träningen i tisdags. Idag logerade jag lite lätt så han fick bort lite energi/tänka lite. Han såg mycket nöjd ut. Så han verkar ju inte ha ont av att skon sitter lös (inte i våran mjuka paddock i alla fall). Han ömmar dock lite på stort grus tycker jag det ser ut dom. Alltså att han trampar på någon större sten ömmar han till, men det är ju fler hästar som gör!

Imorgon blir det ev skritt i skogen. Och sen ska jag åka och titta på guldsporrarna en relativt står tävling på klubben där jag är medlem! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0