Löshoppnings dags!

Idag är det dags för lite löshoppning för Chummy. Hade tänkt gymnastik hoppa honom lite.
Ni kanske undrar varför jag inte hoppar själv och det är för att jag är så otroligt ringrostig. Sen vill jag ha en hoppsadel att rida i när jag ska hoppa. Så det är nästa inköp till Chummy!

Igår red jag på banan. Fokuserade på det vi gjorde på träningen. Och det gick inte alls bra. Chummy var spänd och på tåna från första början. Mina Chaps åkte ner på benet (förstår inte varför. Har aldrig varit något problem innan). Slutade med att Chummy visade sina rodeo konster när han fick syn på en ny häst i grannstallet. Usch vad arg jag var. La jag an skänkeln och bad honom att gå framåt så bockade han på stället sen stod han och glodde.
Såg ingen mening med att trilskas på hästryggen så jag satt av och gjorde lite ledarövningar. Ni vet när man skrittar, stannar och så ska hästen backa när jag backar osv.
Sedan hoppade jag upp igen och skritta och travade och avslutade sedan passet även om jag hade önskat att det hade gått bättre. Men fick några varv i skritt och trav där han koncentrerade på mig och inte på något annat. Så jag fick nöja mig med det helt enkelt!

Som sagt idag blir det löshoppning. Imorgon skogen och sedan på torsdag ska jag se om jag har bättre lycka i paddocken då.
Sedan blir det skogen/vila till nästa tisdag (18/6) för då är det dressyrträning!! :))


Kommentarer
Postat av: Annika

SV: allt är bara bra här :)

2013-06-11 @ 14:28:13
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Pia och Maja

sv: de är bra med oss, sjdå? :)

2013-06-11 @ 15:02:29
URL: http://piaomaja.blogg.se
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. inte riktigt planerat än, själv då?

2013-06-12 @ 20:51:12
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0