Hoppning!

Igår vart det minsann lite hoppning (igen) för Chummy. Dock denna gång med ryttare. Det gäller att passa på när man får hjälp från en sån duktig ryttare som Sofia (sofiiasundqvist.blogg.se). Fia är bara hemma några dagar nu innan hon ska till Tyskland och jobba med hästar så som sagt man får ta till vara på tillfällena! :)

Chummy skötte sig prima enligt mig. Lite protester här och där men överlag gick det bra. Vi hade en oxen på långsidan och ett räcke på diagonalen som dem hoppade i följd!

Det var kul och nyttigt att se sin häst under en annan ryttare. Otroligt peppad på hoppning vart jag i alla fall. Men set lär nog dröja innan jag hoppar de där höjderna som Chummy och Fia hoppa igår. De var uppe på 1m och nosade. Bra gjort för en ringrostig häst! <3


Kommentarer
Postat av: Ponnydressyr - Sara

Sv: Så bra då! :D Åh tack!

2013-06-14 @ 11:39:16
URL: http://ponnydressyr.se
Postat av: Carolina - Stall Assla

sv: Härligt! :)

2013-06-14 @ 11:45:55
URL: http://asslatjejerna.se
Postat av: Emmy

Hej, jag är en tjej som bor i Marmorbyn, jag undrar om det finns någon som heter Emma och är medryttare på Lilla Gubben?

Svar: Ja det var hon. Nu är Lilla Gubben på unghäst bete och kommer troligtvis inte tillbaka hit till stallet :) Utan han kommer lånas ut en period.
Stall Molke

2013-06-15 @ 10:12:46
Postat av: Emmy

Hur blev hon medryttare?

Svar: Antar att du menar hon som var medryttare på lilla gubben. Hon kom till stallet en dag och frågade. Så enkelt var det! (:
Stall Molke

2013-07-01 @ 09:35:05
Postat av: Emmy

Okej!

Svar: :)
Stall Molke

2013-07-16 @ 14:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0