EN VANLIG SOMMARDAG

Hej på er!
 
Efter att jag slutat jobba idag så åkte jag direkt ut till stallet för lite mys där ute. Det var hur härligt som helst, jag har inte varit där på ungefär två veckor eftersom det har varit så mycket sista veckan i skolan och sen har jag jobbat väldigt mycket.
 
Det första jag gjorde när jag kom ut dit var att göra rent Peggys vattenhink och krubba. Gjorde det inte så ordentligt, men nu är det nästan helt rent i allafall.
Sedan så tog jag in Peggy och började pyssla på henne samtidigt som jag väntade in Josse. Vi skulle rida tillsammans idag, wihoo!
 
Ridpasset:
Jag red ut på Peggy tillsammans med Josse som red Chummy. Vi red Matsboda idag, den rundan tog ungefär 50 minuter. Började med att gå med Peggy som en liten uppvärmning. Sedan satt jag upp, då red jag i alla gångarter. Nu har vi börjat galoppera lite mer under varje ridpass, vilket är riktigt roligt.
Peggy var väldigt stark i munnen under hela ridpasset, men Josse berättade för mig varför hon var stark så det var bra att jag fick veta varför. Peggy skötte sig utmärkt, hon är fortfarande lika pigg när man sitter upp på henne så det är roligt. Jag trivs så himla bra på hennes rygg! Avslutade ridpasset med att jag gick sista biten med världens bästa häst.
 
//En mobilbild på Peggy från sommaren 2012//
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ♡ Hanna Andersson ♡

Sv: Tack så jättemycket!!:)

2013-06-19 @ 23:24:46
URL: http://hannabieberandersson.blogg.se
Postat av: Pia och Maja

sv: ja visst är den :DD

2013-06-20 @ 09:07:27
URL: http://piaomaja.blogg.se
Postat av: Malin

åh, söt!:)

2013-06-20 @ 21:48:01
URL: http://malintorstensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0