Dressyrträningen!

Drressyrträningen som skedde i tisdags gick super bra. Fattade inte varför jag var så nervös, kunde knappt äta innan, men så fort jag träffa tränaren släppte det. Tränaren (M kan vi kalla henne) var super trevlig och kunde verkligen sätta ord på hur min känsla var/är.

Fick beröm för min mjuka och fina sits (trodde jag verkligen inte) så det var sköt att höra att jag inte var helt hopplöst fall!!

Det första M titta var hur utrustningen satt, det är inte många tränare som gör så det fick hon många plus i kanten för!!
Sadeln som jag passade ut själv satt bra (skönt att höra!)

Träningen som var den första för mig och Chummy med tränaren M gick mest ut på att lära känna varandra och visa upp vad vi kunde sen innan.
Och jag kände att vi lärde oss något!!

Att tänka på: is i magen vid galoppfattningar, trava med tempo, och stadig hand och stämma av med rätt sittben!

Positivt: bra sits. Mjuk och följsam. Ett duktigt ekipage!

Nu laddad vi för nästa träning 18/6 :D tagga!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0