Uteritt (igen)!

Som ni kanske har läst så vet ni säkerligen att jag inte gillar uteritter, jag är helt enkelt rädd för att rida ut. Jag höll på att vara med om en olycka som kunde ha slutat väldigt illa som sedan satt sina spår i att jag inte vill rida ut. Dock vill jag inte att det ska sätta stopp för Chummy, han ska komma ut i skogen vare sig jag är skiträdd eller ej.

I måndags red jag själv ut på Chummy, hade en kompis som sällskap som gick med, och vet ni det gick HUR BRA SOM HELST!!
Är så jäkla nöjd över att jag inte banga ur. Och igår så red jag och Josse ut. Vi red en runda på ca 1 timme. Och även det gick super bra. Chummy skötte sig prima. Vi red i alla gångarter och gisses vad kul det är att galoppera i skogen. Igår var det kul att rida i skogen, och jag kunde slappna av och rida honom istället för att vara spänd och okoncentrerad. Dock är det inte ultimat att ha "hoppläder" i en dressyrsadel så det gick väl sådär med att rida honom i form och så, sen hade jag det raka bettet vilket jag har delade meningar om med Chummy. Men ändå jag är super nöjd *klapp på axeln*.

Är ni rädda för något, och hur kom ni över den rädslan?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0