Träning på egen hand!

Ikväll ska jag rida ett dressyrpass. Dock på egen hand då min tränare fick förhinder, så nästa träningstillfälle är om en vecka. 
Ikväll ska jag träna på att få med mig Chummy från början, vi har haft lite problem med det tidigare att det tar lång tid att komma "åt" honom innan han blir stadig och bärig. Sen ska jag träna övergångar mellan skritt till trav och trav till galopp. Chummy har en viss tendens att slänga upp huvudet när vi ska börja trava. Och sen när vi ska göra halt så knycker han tygeln ur handen på mig, vilket inte får hända om vi en dag kommer ut på dressyrbanorna! 

Ska även tillägga att min transport börjar få liv igen. Idag kommer golvet och väggarna, så nu ska det renoveras minsann. Rampen behöver dock brytas ut innan jag kör häst i den, men den duger absolut att åka och hämta hö/spån i som den ser ut nu! :) ska bli riktigt kul att se hur den blir. Den ska även målas innuti, jag ska ha vitt och ljusgrått samt svarta detaljer (bommar osv) Snyggt!!! :D

Bilder ifrån när renoveringen började. Nu står den tyvärr utan väggar/golv då vi fått bytt ramen på den. För er som undrar är detta ett Umesläp Brunte lyx från 1985! :)

 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Hej! Såg din blogg när jag googlade efter Brunte-släp. Har ett likadant jag ska byta rampen på nu. Bytte du hela väggarna? Är inte de i aluminium? Tar gärna emot tips :)

Svar: Hej :) tjejen som har den bloggar inte här längre, men lämna en kommentar till hennes egna blogg (http://beashastliv.for.me/) så kan hon nog svara på det :D /Josse
Stall Molke

2016-07-11 @ 16:12:55
URL: http://saganomensaga.blogg.se/
Postat av: Katarina

Okej, tack snälla!

2016-07-13 @ 06:11:50
URL: http://saganomensaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0