På bättringsvägen!

Chummy är återställd igen. Dock vet vi inte vad som orsakade smärtan i ryggen.
Jag masserade hans rygg i ca 40 minuter i tisdags. Och efter det har det släppt.
Anna som har Aloha hos oss just nu har även ridit Chummy tre dagar i rad nu, mycket lösgörande och hon upplever ingen smärta heller hos Chummy vilket är otroligt skönt!

(Och Chummy va hur snygg som helst, Anna kan verkligen få det bästa ur varje häst. Hur kul som helst att se vilken potential han har!!!)

Nu är fokus på att stärka Chummy. Och vi har en plan, som lyder såhär "det ska kännas som det går i 120km/h och du ska rida tills det känns som du ska dö!" Haha. Bra ordval må jag säga! ;)

Imorgon är det vila som gäller och på söndag ska jag prova en hoppsadel, ska bli kul hur det känns att rida i en hoppsadel. Var verkligen år och dagar sen jag red i en!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0