Ofräsch...

Igår när jag red Chummy kändes han väldigt konstig. Kan inte sätta fingret på vad det var. Till en början gick Chummy väldigt bra. Har aldrig fått honom så fin i skritten som jag fick honom igår. Började sedan trava lite och han ville inte gå på stora voltspåret utan han tippa in, samt att volten vart bara mindre och mindre (vänster varv). Han tog inte skänkeln och huvudet rakt upp. Och halsen va stel som en pinne. Bröt av igen och han vart väldigt fin i skritten igen..
Bytte varv och börja trava i höger, där gick jan jätte bra. Verkligen!!
Sedan tog vi galopp i båda och där gick han bra. Galoppen i vänstervarv gick mycket bra. Han va på voltspåret hela tiden. Men va tusan hände i traven i vänstervarv?!
Är det jag som fick en mentalspärr som jag fick med Zola. Att hon aldrig kunde gå bra på högervolt. Men när en annan ryttare satt upp gick det jätte bra. Alltså en spärr hos mig. Men Chummy har aldrig varit såhär!
Han verkar inte ha ont någonstans. Dock hade han ett bett på ryggen, kan de ha varit det som spöka?!

Aja. Ikväll ska det bli skogen. Och sedan får vi se hur han känns. Kanske inte blir någon träning på tisdag! :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0