Hönsmamma!

Nu är hönsmamman igång igen!
Chummy har inte varit sig själv de senaste gångerna jag ridit på banan. Han har varit stel i trav i vänster varv samt att han inte går bra alls på en stor volt. Han tippar hela tiden inåt, samt att han minskar volten som jag tidigare beskrivit!

Så nu bär det av till stallet, min syster ska rida Chummy så jag kan se hur han går!
Min tränare ska även se/känna på Chummy i morgon så han känns bra. Kan vara jag som har "spärrar" och slutar att rida!

Han verkar inte ha ont någonstans samt att han går rent på rakt spår samt på böjt. Men det är liksom bara vänster varv i trav han har problem. Tar jag galoppen i vänster går han som han brukar även med skritten. Och höger varv är han som vanligt i!

Aja, jag är säkert bara nojjig men bättre att vara lite för nojjig än för lite! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0