DAGEN IGÅR

Hej på er!

Ber om ursäkt för en riktigt dålig uppdatering av mig, men det finns några anledningar till det. Har varit på semester i finaste Göteborg i några dagar, träffat världens bästa släkt, jobbat, osv. Därför har jag inte hunnit varit i stallet och har även lagt bloggen åt sidan.
Igår så var jag ute i stallet efter att inte ha varit där på över en vecka. Det var hur kul som helst att vara tillbaka igen!
 
Ridpasset:
Denna gång så valde jag att rida Matsboda, som sist jag red. Uteritten tog cirka 45-50 minuter. Idag så var jag sugen på att rida barbacka så jag gjorde det, vilket resulterade träningsvärk idag haha. Men det var hur nyttigt som helst för mig att rida barbacka, då jag förbättrar min balans väldigt mycket. Annars så brukar jag rida med en barbackajord (schabrak och stigbyglar).
Började med att gå med Peggy som en uppvärmning. När vi väl kom in i skogen så red jag i alla gångarter, det var så himla underbart. Avslutade ridturen med att jag promenerade brevid henne som en nedvarvning.
 
Fördelar och nackdelar med ridturen när det gäller Peggy:
+ Peggys tempo
+ Peggy var avslappnad
+ Peggys galopp var riktigt fin och bra
 
- Peggy var väldigt stark
- Peggy var trött (det var pågrund av värmen)
 
Annars är jag väldigt nöjd över ridpasset, världens bästa häst ♥
 
 Ett litet collage från en nöjd Peggy när hon fick äta gräs efter gårdagens ridtur ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0