Många frågor kring forderhästar?

Igår skrev jag om min nya foderhäst Chummy. Men vart tog Gizmo vägen, jag har inte bloggat så mycket om honom, dels för att jag helt enkelt inte har kvar honom. 
Jag hade Gizmo i ungefär en månad i Molke. Men tyvärr funkade det inte mellan oss. När han kom till Molke vart det inte som jag, ägaren eller Gizmo planerat. Jag behöver inte gå in på detaljer kring vad som inte funka. Men han är tillbaka hos sin ägare nu sen den 2 Januari. Samma dag som Zola togs bort. 

Men nu har Chummy anlänt och det har jag min lärare att tacka för, Chummy kommer ifrån det stall hon har sin häst, så det var hon som tipsade mig om honom. Vilket jag är oerhört tacksam för! 
Kan knappt bärga mig till både jag och Chummy är inkörda med varandra. Red honom i ca 30min igår, lite skritt och trav och det var helt UNDERBART att rida igen, inte så mycket nu tack vare träningsvärken som jag sitter med just nu! 

Idag blir det eventuellt ridning eller longering, imorgon blir det vila, ska jobba hela dagen, så jag ska ut en snabbis och mocka, fixa mat och pussa lite på honom. Sen iväg till jobbet. Onsdag är det ridning som står på schemat likaså torsdag. Fredag blir det nog vila + en överraskning. Och helgen blir det ridning igen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0