jag vill ut och träna nu!

Efter igår så vill jag bara komma ut och träna, hade ett jätte bra dressyrpass med Chummy igår på banan. Jag är helt förbluffad att en häst som jag knappt ridit ordentligt kan bli så fin under mig. Jag har det problemet att jag slutar "rida" under vissa delar av passet, jag liksom kopplar bort underdelen och tror helt plötsligt att det bara går att rida med tyglarna, vilket är mycket irriterande, men igår koncentrerade jag mig verkligen med att rida med hela kroppen och inte bara med tyglar och röst, och gisses vad fin Chummy blev. Är så otroligt nöjd över mig själv att jag "kan" rida fortfarande, hade mina tvivel som sagt för ett par dagar sen! 

Hur som helst så red vi i ca 40min på banan i skritt och trav med fokus på igångsättningar samt halt, det märks att han blivit tränad i dressyr då han är vääldigt lyhörd när han är koncentrerad på sin uppgift, riktigt kul tycker jag!! 
Så nu ska det byggas muskler och kondition sen till våren/sommaren hoppas jag att jag kan åka ut och träna OM min transport blir klar tills dess, det är ju lite saker som inte är klart *host* *host*. 


Men nu ska jag iväg till stallet! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0