Om man dör?

Jag tycker det är väldigt viktigt att prata med sina nära och kära om just döden och hur man vill ha det, speciellt för oss som har djur.
 
Vad händer med djuren om man skulle gå bort? Gör det enkelt - SÄG till era föräldrar, vänner, osv hur ni vill ha det. 
 
Jag kan förklara lite hur jag skulle vilja ha det med mina hästar om det skulle hända mig något
 
Peggy: Mamma skulle få ta hand om henne så länge hon orkar. Hon skulle skaffa en liten ryttare till henne som kommer ut och rider flera gånger i veckan och ha roligt och lära sig på peggsan :) Hon ska inte säljas vidare utan kan mamma inte ha kvar henne så ska hon avlivas.
Varför jag valt att Peggy ska tas bort om mamma inte har någon möjlighet att ta hand om henne är för att hon förtjänar inte att flytta omkring, hon har haft det tufft i sitt liv och hon skulle inte må bra av att flytta.
 
Cimba: Han skulle säljas för symbolisk summa/livstidsfoder till fodervärden eller säljas till någon som vill ha en bästa kompis där han får röra sig mycket och ha skoj!
 
Gloria: Hon är så pass ung och formbar så det viktiga är att hon säljs till ett hem som inte ser henne som ett "projekt" att rida in och sedan sälja utan en som vill ha en häst att utvecklas med och ha kul.
 
Cimba och Gloria är så unga och har hela livet framför sig så det viktiga där är bara att de kommer till en kärleksfull familj som bryr sig och vill ha en bästa kompis :) 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0