MÅNDAG 5 AUGUSTI

Idag tillbringade jag min eftermiddag i stallet. Det är jag väldigt glad över att jag gjorde, då jag inte har varit på topp under hela dagen... Tur att jag har en sådan bra medryttarhäst som alltid finns där för mig och gör mig stark 

Ridpasset
Även denna gång så valde jag att rida Matsboda, som tog cirka 55 minuter. Valde att rida barbacka denna gång också, vilket jag gjorde helt rätt i. Började med att gå med henne som en liten uppvärmning, då kändes hon väldigt trött. När jag väl satt upp blev hon mycket piggare. Hon kändes väldigt fin i både skritten, traven och galoppen. Hon var otroligt pigg i alla gångarter, vilket jag är lite förvånad över då det var otroligt varmt ute. Men det var kul! Avslutade ridturen med att jag gick brevid henne som en liten nedvarvning.
Hela ridpasset var väldigt roligt och mysigt. Längtar verkligen till när jag får börja rida med sadel på henne, så man kan komma igång igen helt med ridningen. Ska bli så kul!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0