EN FIN EFTERMIDDAG I STALLET

Idag är det en sån här kväll då jag bara vill vara ensam och ha musiken på högsta volym i öronen. Jag vill bara bort från alla problem, bort från alla tankar och bort från allting. Vill bara ta det lugnt och inte tänka på något annat än musiken som jag lyssnar på. En ganska skön, men ovanlig torsdagskväll.
 
Behövde verkligen skriva av mig lite, som ni märker här ovan hehe. Tillbaka till onsdagseftermiddagen i stallet nu.
Igår så var det en riktigt härlig dag, vädret var helt underbart och fick träffa finaste prinssessan. Jag var så otroligt taggad inför ridturen, det skulle bli så himla roligt!
 
Ridpasset:
Denna gång så red jag Koltäppan med Peggy, den tog ungefär 25-30 minuter. Började med att gå med henne som en uppvärmning, vilket jag gör varje gång jag ska rida. Sedan så arbetade jag henne i alla gångarter. HON GICK SÅ OTROLIGT FINT! Peggy var så himla mjuk, fin, avslappnad och ville verkligen göra sitt bästa. Jag vet att jag oftast brukar säga att det alltid går bra, men denna gång var speciell för det gick så mycket bättre än bra. Det har faktiskt inte känts såhär bra på väldigt länge. Jag har världens bästa medryttarhäst, helt klart!
Sedan så skrittade jag med henne till en lång och bra backe för att klättra lite med henne, det gjorde jag i 20 minuter ungefär. Det gick också riktigt bra, men det märktes på henne att hon tyckte att det var jobbigt. Sedan gick jag med henne hem mot stallet igen.
Jag är så otroligt nöjd och stolt över Peggy, så bra som det gick idag har det inte gått på länge. Jag tror att Peggy kände sig ganska nöjd efter ridturen också. Peggy är bäst!
 
 Jag är så glad att jag har dig fina ponny ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0