Träningsvärk!

Detta inlägg hade jag tänkt skriva igår. men tyvärr fungerar inte blogg.se appen i min telefon så jag får skriva det nu! 
I söndags red jag på banan, det vart ett dressyrpass, Chummy skötte sig utmärkt. Jag där emot kände att jag inte ridit på ett tag, på dem få gångerna jag har ridit ja då har jag lagt till med fula olater. Det märktes så tydligt i dressyrsadeln jag köpt, den hjälper mig verkligen att komma ner i rätt sits så ja träningsvärk i lår och ljumskar... 


Jag red i ca 50 min - 1 timme, i alla gångarter, mest trav. I traven var han jätte fin och bärig, men i galoppen orkar han inte riktigt, han vill gärna bryta av och då blir det bara slängtravav det hela! aja, bara att träna, träna, träna!! 

Igår då, jo då skulle jag rida på banan igen och Madde skulle ta kort men det ville inte vädret, det spöregna verkligen och även fall Chummy hade täcke på sig stod han och frös när han kom in, så jag valde bara att ryckta honom. Tror att han frös pga duschen i fredags, han hade ju ganska flottig päls innan samt mycket utav vinterpälsen kvar, men efter duschen är det mest sommarpäls samt att han inte är så flottig så vattnet tränger in fortare. Men men hoppas att det blir bättre väder idag (just nu är det mulet) så vi kan lägga upp en första bildbomb på mig och Chummy! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0