Stark häst!

Idag red jag Chummy på banan, valde att träna på det vi tidigare har tränat på och det är lösgärande. Jag anser dock att man alltid rider lösgörande mer eller mindre med vissa pass, idag behövdes det verkligen då han var super stark och stel. 

Jag misstänker dock att han la tungan över bettet det var därför jag upplevde han stark/stum. Idag kändes det väldigt mycket att han hängde sig i bettet, ibland mer och ibland mindre. MEN jag red ur det och han vart mjukare och inte lika stark, hade vela göra honom lösare men vill inte sitta och trimma för länge på banan. Men jag är stolt att jag red ur det och behöll fokusen på honom och min uppgift till honom! 
Det är så himla kul att hitta nya knappar, nu inser jag verkligen hur jag åkt häst förut mer eller mindre. Chummy måste man rida för att få något tillbaka, och det är så kuul! :D 

Jag brukar prata om kvitto på sitt jobb (när man rider), och det ger Chummy. Den tid jag lägger ner och kämpar, det får jag tillbaka och jag vet att jag tänker och gör rätt! 

Vill också tillägga att det vart många bilder på Chummy från löshoppningen men jag har inte hunnit publicera dem pga renovering hemma! 




Kommentarer
Postat av: Amanda Westberg

Allt bra med dig? :)

2013-04-28 @ 15:22:44
URL: http://amandaisabellaa.webblogg.se/
Postat av: Tuuli Elmgren

Nu är veckans blogg avslutad, gå in och kolla om du vann och var gärna med igen!
Genom att delta i veckans blogg hos londonryttaren.se får du en chans att synas inför 250+ unika besökare..

http://londonryttaren.se/2013/april/vinnarna-av-veckans-blogg-ny-omgang-2-3-4.html#comment

2013-04-28 @ 20:14:36
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: sonny

kolla gärna min blogg . Älskar eran blogg

Svar: Tack ska du ha! Absolut!
Stall Molke

2013-04-30 @ 17:21:09
Postat av: sonny

Frågestund på bloggen

Svar: Låter bra!
Stall Molke

2013-05-03 @ 21:28:52
Postat av: Lifeaslina.webblogg.se

Hoppas du får/har en fin söndag, kram!

2013-05-05 @ 16:41:52
URL: http://lifeaslina.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0