Nu vill jag att marken ska bli mjuk!

Nu vill jag att marken ska bli mjuk, isen ska bort och kalla nätter ska bytas ut till varma nätter så våren äntligen kan få ett fäste! 
Skritt som är en mycket bra träningsform börjar bli tråkig, både för mig och Chummy. Jag vill rida igenom honom ordentligt, har knappt känt på hans galopp. Just nu är åkrarna jätte hårda, is i skogen och is på paddocken. Och jag har ingen möjlighet att åka till något ridhus än! (men längtar). 

Måste även köpa en ny sadel till Chummy snart, den jag lånar nu på obestämdtid börjar bli för vid för honom, och den ligger inte alls bra med en padd under så det får bli ett sadelbyte, har två hoppsadlar på g men jag vill egentligen ha en dressyrsadel först!
Vi får se hur det blir, är inte så mycket pengar kvar i kassan sen vaccination, höleverans, lagning av bil samt fordonsskatten. Men får göra det bästa av situationen och motionera honom så gott det går och bygga muskler så jag inte behöver göra ett sadelbyte stup i kvarten för han ändrar sig så pass! 
(tyvärr är det oundvikligt, några sadelbyten måste man nog gå igenom med sin häst) 


Idag blir det promenad (i skritt)...


Kommentarer
Postat av: Malin

Sv: Jadå, allt bra med mig, påsklov gör en glad! :) Allt bra själv?

2013-04-05 @ 11:03:13
URL: http://maliningrid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0